2. tammikuuta 2017

UUDEN VUODEN LUPAUS


Lupaukset itselle ja ystäville taitavat olla ajankohtaisia. Lupaus omalle keholleni on tärkein, mitä voin tehdä. Terveyteni on varmasti huono ikäisekseni, mutta mikä on keskiarvoa? Poltan tupakkaa, en juurikaan liiku ja kyllä sitä löysää tästä kehosta löytyy. Oma motivointi ja herätys todellisuuteen on kova paikka parantaa tavat ja alkaa liikkumaan enemmän. Pienestä se kaikki alkaa, mutta todellisuudessa laihtuminen ja terveellisempi elämä on ollut pitkään haaveena. En kuitenkaan ole onnistunut tavoitteissani aiemmin yrityksistä huolimatta.


Mikä sut pitää motivoituneena? Itse mietin kuinka muutan elämäntapani fatness-elämästä fitness-elämäksi ja sitten yllätän kaikki vihamiehet ja ystävät hot bodylla. Ehkä se on vain omaa pinnallisuutta ja turhamaisuutta koko ajattelu, mutta silti yksi suurimpia haaveitani. Vaikka olen tyytyväinen omaan kehooni ja onnellinen nykyiseen peilikuvaani ja onnellinen nahoissani, ei se enää tunnu riittävän minulle.

Nykyään tahdon olla se nainen, jota ihannoidaan mediassa ja catwalkeilla sekä katalogeissa. Pyrin tekemään muutoksen päästäkseni lähemmäs sitä, mistä olen jo aiemminkin unelmoinut. Harkitsen kuntosalin hankkimista, vaikka aluksi yritän panostaa lenkkeilyyn ja jo aiemmin puhuttuun ruokavalioon sekä herkutteluun.


Kaikki vinkit ja motivointipuheet ois just nyt paikallansa. Yritän tiivistää lyhyesti asioita jotka otan raskaasti päivittäin elämässäni nykyään, menemättä syvemmälle. Nykyisin kehoni on tullut itselleni jollain tavalla itsetunto-ongelmaksi, vaikken ole kokenut vastaavia ongelmia koskaan aiemmin. Mahdun kaikkiin vanhoihin vaatteisiini edelleen, mutta se ei vaan enää riitä, kaikki lihasmassa on löystynyt eikä keho ole enää ollenkaan kireä.

8 kommenttia:

  1. Mun harrastus(yleisurheilu) pakottaa pitämään omasta kehosta huolta. Pitää tehdä itse paljon työtä, jotta pärjää. Välillä on silti vaikea oikeasti lähtä treenaamaan, mutta mulla on muutama kikka, joilla pidän omasta vartalosta ja terveydestä huolta. Kannattaa juoda paljon vettä. Olen alkanut juomaan enemmän vettä ja olo on paljon pirteämpi. Ei myöskään kannata tehdä heti rankkaa treeniohjelmaa(sitä en saa ainakaan itse noudatettua), vaan treenaa ja lenkkeile kun hyvältä tuntuu. Viisi pikaista punnerrusta ennen nukkumaanmenoa on parempi kuin ei mitään:). Ja sitten tietenkin koira, joka on vaan ihan pakko lenkittää kolmesti päivässä. Tuli aika pitkä ja sekava teksti, mutta toivottavasti näistä oli apua. Tsemppiä treenaamiseen:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Venla ja kiitos paljon kommentistasi! Aiemmin olenkin ollut useammin lenkillä vanhempien koiran myötä, mutta nykyään kun asuu korkeimmassa kerroksessa ilman hissiä -tulee nopeasti mukavuudenhaluiseksi. Erittäin pimeä syksy ei myöskään ole motivoinut tai ruokkinut liikunta-intoani. Uskon kuitenkin kesällä kerääväni hyvän rusketuksen kävely-, hölkkä- ja pyörälenkeistä. Nyt täytyisi vain niiden lisäksi alkaa vähän katsomaan sen ruuan perään, panostaa juurikin tähän veden juontiin ja nähdä se vaiva että pääsee yllättämään lähipiirinsä omalla tekemisellään! Kiitos sinulle :)

      Poista
  2. Rauhallinen aloitus ja mieluisen lajin löytäminen auttavat! Ite olin aika liikkumaton 1,5 vuotta, sitten löyty tankotanssi ja opiskelijaliikunnan kautta ryhmäliikuntatunnit :-) aloitin kaikessa rauhassa ensin urheilemalla kerran viikkoon ja nostin pikkuhiljaa määriä, jonka seurauksena käyn nyt tankotunneilla 1-2 kertaa viikossa ja ryhmäliikunnassa 2-3 kertaa vaihdellen fiiliksestä. Neljää kertaa viikossa en kuitenkaan ylitä, että kroppa ehtii palautua. Ite en innostu salista tai lenkkeilystä, vaan mulla pitää olla tietty kellonaika, milloin käyn urheilemassa. Suosittelen siis aloittavalle ohjattua liikuntaa, kun silloin paikan päälle tulee mentyä paremmin kuin salille, jonne menemiset saa itse päättää :-D elintavoista suosittelen vielä kasvisruokaa mahdollisimman paljon ja säännöllistä ateriarytmiä! ite en ole proteiinihypeen lähtenyt, vaan ihan perusruualla menen ja on painoa pudonnut, kroppa kiinteytynyt ja lihakset kasvaneet. Tuli vähän romaani ja sekava kommentti :-D tsemppiä projektiisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos viestistäsi myöskin! Olen itse vähän semmoinen kammoinen, että pelottaa jos joku muu tuijottaa mua ryhmäliikunnassa. En uskaltaisi tai kehtaisi mennä semmoseen, olen liian ujo. Tietyllä tavalla ymmärrän kuitenkin pointtisi todellakin määrätyissä kellonajoissa, sillä joskus salilla käyminen hiipui heti kättelyssä kun ei sitä kukaan vahtinut. Nykyään on mahdollista saada niin hyvä ruokavalio myös pelkästään vegaanina eläessä, että luultavasti huonon lihan tiputtaminen ja esimerkiksi kanaan tai kalaan keskittyminen olisi myös yksi tavoite kehoni puhdistuksessa. Kiitos paljon vinkeistäsi!

      Poista
  3. Mulla on päässyt urheilu jäämään todella huonoon asemaan, mikä näkyy väsymyksenä, huonona itsetuntona ja pahalla ololla. Haluaisin ihan vaan vaikka muutaman kerran viikossa saada itseni tekemään muutakin urheilua kuin shoppailua tai kouluun kävelyä. Haluaisin päästä taas juoksemaan puolimaratoonin jonka juoksin kaksi vuotta takaperin. Tsemppiä sulle älyttömästi! Älä kuitenkaan ole liian ankara itsellesi. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon tsempistä ja kommentista! Täytyisi ottaa tässä vielä mitat ja seurata niitä sekä peilikuvaa, eikä painoa. Usein painon kanssa saa pettyä, jos ei ole muutenkaan ylipainoinen vaan normaalipainoinen mutta tuntuu paljolta omaan pituuteen verrattuna.

      Poista
  4. Mä jäin miettimään, että miten tuttu "fitness"-ruokavalio on sulle? Lähinnä siis siten, että yllättävän suuri merkitys kokonaisuudelle tulee just ruokavaliosta. Ite oon kokeillu Fitfarmin valmennuksia ja niistä bikinichallenge on oma lemppari, mutta esim superdieetti vois olla sulle niistä paras vaihtoehto aloittaa. Siitä sais ruokavalion terveellisempään suuntaan ja treenivinkkejä :) Ei tosiaan kannata aloittaa liian rankasti etenkään jos tavoitteena on tehdä jutusta kestävä elämäntapa eikä oikeesti mikään kuuden viikon superdieetti. Mullahan on edessä mun elämäni varmaan vaikein "dieetti" sitten kun vauva syntyy, kun ihan kaikki pitää aloittaa taas nollasta. Siinä on entisellä himoliikkujalla varmasti vaikea paikka, kun pitää malttaa ottaa rauhassa eikä kuntokaan ole läheskään sama.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En vielä ole valmis laittamaan niin paljon tohon Fitfarmin superdiettiin, mutta joskus ehkä voisin kokeilla jotain niiden kursseista. Just nyt talvella menee 10h työhön ja matkaan aina vähintään että se täytyisi jättää kesälle kun on valosampaa. Omilla tutuilla raskauden jälkeen on mennyt erittäin pitkään, että ovat voineet palata normaaliin liikkumiseen -varsinkin kun on sektio niin revenneet lihakset eivät kestä kuten ennen. Toivon kuitenkin lyötäväni pitkäjänteisyyttä vähemmällä kalorilinjalla ja herkuttelulla! Kiitos paljon Cami sun kommentistasi :) <3

      Poista

Kommentoithan asiallisesti, kiitos kommentista!